07 août 2006

DEUX TYPHONS POURRAIENT FRAPPER LE JAPON














Minuit, mardi 8 août 2006. Le téléphone sonne. Je regarde l’afficheur. Mon chum Teruki :

« Hey! What’s wrong? It’s midnight! »

« I know. I’m sorry but did you watch the news? »

« No, I worked on my blog, listened some French radio and now I am in bed. What’s wrong? »

« They’re announcing two typhoons for Wednesday and both can hit at the same time… »

« Two typhoons? »

« Yes, listen to this: Typhoon Saomai, a category 3 storm, is expected to make landfall in Japan at 6 p.m. local time Aug. 9. The typhoon is expected to produce winds of 120 miles per hour and a storm surge 9-12 feet above normal levels. Another Typhoon is on progression near Okinawa and the both can meet and make serious damage in the entire Japan. »

« So you are calling me so I won’t forget my umbrella tomorrow? »

Il rit:

« Yeah…be careful and make sure you have your phone with you. You’ll never know. Typhoon is crazy in Japan. Sorry, I disturb you. I’ll call you tomorrow. Have a good night! »

« I will try to get a good night after that call…Good Night! »

C’est bien avant le sommeil d’apprendre ce genre de nouvelle. Je me suis levé, écrit cette rubrique et je retourne me coucher en me demandant à quel style de spectacle doit procurer la rencontre de deux typhons.

En espérant que la carte apparaît correctement, vous pouvez constater que ça ressemble à plus qu'une tempête tropicale. On annonce jusqu'à sept jours de pluies. Et moi qui croyait que la saison chaude soit arrivée!

Sayonnara!

4 Comments:

Anonymous Anonyme a signé...

Vous nous donnerez des nouvelles, question qu'on s'inquiète pas trop pour vous.

9:57 a.m.  
Anonymous Anonyme a signé...

Tiens-nous au courant !!!!

12:26 p.m.  
Blogger D. a signé...

Je suis rentré ce soir et mes nombreuses horloges clignotaient...preuve que le courant a manqué......sinon...tout va bien...merci de votre inquiètude!

7:39 a.m.  
Anonymous Anonyme a signé...

Heureuse que tout aille bien.:-)

1:51 p.m.  

Publier un commentaire

<< Home

Free Counters
Counter